מקורה
אלהים בעצמו הוא מקור ידיעתנו עליו. ודאי שכל אמת היא אמת אלהים. אולם את הביטוי הנדוש הזה יש להכריז ולהשתמש בו בזהירות רבה מהרגיל. רק אמת לאמִתה מקורה באלהים, כי מאז שנכנס החטא להיסטוריה האנושית, האדם יוצר את מה שהוא מכנה אמת, אבל אינה כזאת. יתרה מכך, הוא עיוות, הקהה, דילל והשחית את מה שהיתה במקורה אמת לאמִתה שבאה מאלהים. עבורנו, כיום, קנה-המידה המהימן היחיד לקביעת האמת הוא דבר אלהים הכתוב. הטבע, אף שמגלה דברים מסויימים על אלהים, מוגבל וניתן להבנה מוטעית מצד האנושות. האינטלקט האנושי, אף שלעתים הוא מבריק בהישגיו, סובל ממגבלות ומחושך. החוויות האנושיות, אפילו הדתיות, חסרות אמינות כמקור לידיעה אמתית של אלהים, אלא אם כן הן תואמות את דבר אלהים.
מובן שידיעה של אמונה אמתית חייבת לבוא מאלהים. … הידע האמתי של המשיחיות נתגלה באמצעות המשיח והשליחים. אחת המטרות בהתגלמותו של אדוננו היתה להראות את אלהים (יוח' א 18; יד 7). ההבטחה לביאת רוח הקודש לאחר עלייתו של המשיח לשמים כללה התגלות נוספת בנוגע אליו ולאב (יוח' טז 15-13; מה"ש א 8). רוח הקודש פותח למאמין את המקרא כדי שידע את אלהים באופן מלא יותר.